5 skutecznych sposobów na odchudzanie

0
341
Pożywne śniadanie to podstawa diety odchudzającej
fot. Pixabay.com

Każdy, kto kiedykolwiek próbował zrzucić zbędne kilogramy, wie, że to niełatwa sztuka. Gdy chcemy to zrobić błyskawicznie i stosujemy drastyczne diety i głodówki, bardziej sobie szkodzimy niż osiągamy zamierzony efekt. Jak więc odchudzać się skutecznie? Przede wszystkim z głową!

Przeczytaj też: http://www.e-stawiamnazdrowie.pl/skuteczne-odchudzanie-5-praktycznych-wskazowek/

Jak się odchudzać? Garść praktycznych rad

Na początku trzeba przyznać jedno: nic nam w życiu z nieba nie spada i często jest tak, że jeśli chcemy osiągnąć jakieś rezultaty, musimy w dane działania włożyć odpowiednią ilość pracy i wysiłku. Nie inaczej jest z odchudzaniem. Dlatego, aby było skuteczne, musi być dobrze przemyślane i zaplanowane. A przede wszystkim należy to zrobić z rozsądkiem. Z czasem zauważymy, że odchudzanie wiąże się z dużą życiową zmianą. Ale jeśli zrzucimy zbędne kilogramy i będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem, nie będziemy już chcieli wracać do starych nawyków.

Rozsądne odchudzanie to przede wszystkim:

  • pięć posiłków w rozsądnych porcjach i o stałych porach dnia
  • bogate w składniki odżywcze śniadania
  • dieta urozmaicona, pełna składników odżywczych, witamin i minerałów
  • woda – przynajmniej 2 litry dziennie
  • aktywność fizyczna

5 najważniejszych kroków do skutecznego zrzucenia wagi

1. Jadłospis dopasuj do trybu życia

Jeśli głównie siedzisz przed komputerem i telewizorem, twój organizm nie potrzebuje dużo kilokalorii. Jeśli natomiast pracujesz fizycznie, regularnie uprawiasz sport i daleki jesteś od siedzenia na kanapie w czasie wolnym, pamiętaj, że nawet na diecie musisz dbać o odpowiednią podaż kilokalorii. Twój organizm nie może odczuć straty. Ma za to przyspieszyć procesy metaboliczne, które pomogą ci szybciej spalić tkankę tłuszczową.

2. Zapomnij o produktach light

Uważaj z żywnością dedykowaną odchudzaniu. Pamiętaj, że lepiej korzystać z nieprzetworzonych składników i zrobić sobie samemu coś pysznego, niż mieć „odchudzającego” gotowca na talerzu.

3. Czytaj etykiety

Naucz się dokładnie czytać etykiety. Poznaj oznaczenia i skróty, aby wiedzieć, co tak naprawdę znajduje się w produktach, które teoretycznie mają pomóc ci w odchudzaniu. Może być w nich więcej chemii, niż w ich „normalnych” odpowiednikach. Poza tym warto wiedzieć też, które produkty zawierają niezbędne nam do życia składniki odżywcze, witaminy i minerały, a które przesadzają z ilością sztucznych składników i substancji konserwujących.

4. Nie jedz monotonnie 

Dieta wielu osobom może kojarzyć się z nudą i monotonią. Tymczasem prawidłowo skonstruowana, nie ma z monotonią nic wspólnego. Zdrowa dieta odchudzająca jest pełna warzyw, owoców, drobiu, pełnoziarnistych makaronów i produktów zbożowych, kasz, ryb, owoców morza.

5. Sól zastąp ziołami

Nie dość, że zdrowiej to jeszcze smaczniej! Jak więc nudzić się na takiej diecie, skoro raz możecie wykorzystać oregano, innym razem bazylię, a kolejnym rozmaryn? A co jeśli uzupełnicie dietę o przyprawy wspomagające odchudzanie? Efekt murowany! Dlatego nie szczędźcie chilli, imbiru, czarnego pieprzu. I nie zapomnijcie o mięcie. Możecie nie tylko doprawiać nią potrawy, ale też pić napar z mięty, który przyspieszy procesy trawienne.

Zobacz też: https://www.badzmyzdrowi.pl/przyczyny-lysienia-u-kobiet/

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here