Odchudzanie – jak zacząć?

0
110
odchudzanie - jak zacząć

Jeśli marzysz o pięknej i smukłej sylwetce, na pewno zastanawiasz się, jakie kroki musisz podjąć, żeby w końcu uzyskać wymarzone efekty. Rynek nie próżnuje w pokazywaniu nam magicznych efektów magicznych tabletek, proszków czy herbatek odchudzających. Jednak kluczem do perfekcyjnego ciała jest wybranie dla siebie indywidualnej drogi i trzymanie się jej. Bo odchudzanie to nie krótkoterminowy proces, to odmiana swojego życia. Zamiana starych, złych nawyków na nowe, zdrowe i lepsze. Jak więc wspomóc odchudzanie – jak zacząć być pewną siebie osobą z nienaganną sylwetką?

W głównej mierze wszystko zależy od tego, co jemy. Jeśli spożywać będziemy duże ilości cukrów, to zaczną nam się odkładać nieestetycznie wyglądające boczki i po prostu zaczniemy tyć. Jeśli dołożymy do tego siedzący tryb życia to organizm nie będzie miał nawet możliwości, żeby spalić to, co zostało mu dostarczone. Na początek warto więc skupić się na tych dwóch podstawowych aspektach – dieta i ruch. Jednak wszystko trzeba robić powoli, tak by nie zmęczyć organizmu, tylko przestawić go na nowy sposób funkcjonowania.

Pierwsze kroki w odchudzaniu

Ogranicz spożywanie słodkiej herbaty. Jeśli słodzisz dwie łyżeczki na szklankę, na początek zmniejsz spożycie do jednej. Rób to powoli, tak byś poczuł tylko delikatną różnicę, a w końcu zdziwisz się jak dobrze smakuje gorzka herbata. Wprowadź do swojej diety herbatę zieloną, wspomagającą metabolizm albo białą. Ogranicz spożycie kawy i napoi słodkich. Omijaj szerokim łukiem półki z batonikami i słonymi przekąskami – w końcu, czego oczy nie widzą tego sercu nie żal.

Zacznij się też trochę więcej ruszać. Nie oznacza to, że masz od razu chodzić na siłownię albo robić 2 godzinne treningi, ale zacznij np. wychodzić na spacery. Jeśli masz psa i robić to regularnie, wydłuż po prostu czas spacerowania, albo wprowadź na niego kilkuminutowy trucht. Wyciągnij rower z piwnicy i uruchom go. W końcu idzie wiosna. Nie musisz się z nikim ścigać, jedź swoim tempem. Możesz wyposażyć się z licznik prędkości, dzięki czemu łatwiej będzie Ci zmierzyć, z jaką prędkością się poruszać i zwiększać ją w miarę upływu czasu. Ustal sobie do tego ramy czasowe. Nie ruszaj się jedynie raz w tygodniu po godzinie, ale codziennie po 15 minut. Obserwuj swoje ciało i zwiększaj wysiłek tak, by czuć, że jesteś zmęczony, ale nie tak, by odechciało Ci się ruchu na kolejny miesiąc. Dodatkowo, jeśli wprowadzisz do swojej diety świeże warzywa i owoce oraz ograniczysz węglowodany proste, poczujesz jak Twoje ciało zyskuje energię i samo będzie prosiło Cię o odrobinę aktywności.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here